Založ si blog

3 postrehy z prechádzky

 

1.Po uplynulých zamračených a upršaných dňoch som bola včera potešená aspoň troška krajším počasím. Na pár hodín sa vyjasnilo. Využila som to a vyrazila na prechádzku. Upútalo ma nádherné stromoradie rozkvitnutých čerešní, husto posiate ružovými kvetmi. Nedalo mi, aby som sa na chvíľu nezastavila a neurobila pár fotografií. Tí, ktorí prešli okolo hľadiac do zeme, prišli o skutočne krásny pohľad. Moje kroky viedli aj okolo tržnice, kde boli na predaj vystavené rôzne rezané a črepníkové kvety. Najviac ma zaujali orchidey – v rôznych farebných variáciách. Podľa mňa sú skutočne fascinujúce. Po tom, ako som ich v  poslednej dobe  obdivovala aj v istej kaviarni a v ambulancii jednej lekárky, som sa včera rozhodla, že  si nejakú zaobstarám aj ja. Najprv si však naštudujem informácie o ich pestovaní. Ale jedno viem už teraz – kvety bude mať biele :).

 

2.Počas tohto času vyhradeného na prechádzku, mi v jednej chvíli zazvonil mobil. Zašomrala som si, že kto zasa čo chce, teraz keď oddychujem…a načo som si ho vlastne brala so sebou…Vybavila som to však rýchlo a nakoniec som bola spokojná, lebo keby nebolo mobilu, nebolo by ani fotiek čerešní…Spomenula som si vtedy, že je to skoro na týždeň presne 10 rokov, odkedy som dostala svoj prvý mobil. Uj, čo to bolo vtedy radosti…A teraz…si už ani neviem predstaviť, ako som dovtedy fungovala bez tohto vynálezu…,jeho zabudnutie doma vyvoláva u mňa skľúčujúce pocity… :D, a niekdajšia poučka z vlastivedy – telefonujeme rýchlo, stručne a výstižne zneje ako vtip… A preto budem chodiť na prechádzky s fotoaparátom, ktorý slúži iba na fotenie :).

 

3.K spomenutým udalostiam pripojím ešte poslednú sľúbenú, tretiu – v istý moment som kdesi v diaľke zbadala jednu známu tvár. Patrila osobe, ktorú poznám skôr z videnia, párkrát sme spolu prehodili pár viet. Môj prvý dojem z tejto osoby, pri našom prvom rozhovore, bol taký neurčitý. A práve od prvého dojmu  sa často odvíja nasledovný postoj a správanie voči danej osobe. Nie nadarmo sa hovorí, že dvakrát prvý dojem neurobíš, ale je tiež pravda, že ľudské zmysly skresľujú a zdanie často klame…A stalo sa to viackrát aj mne, že som musela názor na istú osobu po čase prehodnotiť. Či už v smere pozitívny – negatívny či naopak…Takto to bolo aj v tomto prípade po tom, ako som pred pár dňami na blogu konkurenčného denníka objavila články tejto osoby. Vyjadrovali osobné postoje k rôznym témam, boli zaujímavé a pútavé. Tak som prišla k záveru, že napr. namyslenosť sa dá veľmi ľahko pomýliť s introvertnosťou…Nuž, tak som si povedala, že budem radšej dávať na druhý dojem a zbytočne nemyslieť, že čo si druhá osoba myslí, že ja si myslím… 🙂

foto – zdroj: http://www.bellarose.sk/dekorace/dekorativna-kvetina-biela-orchidea/

        Držiteľ preukazu ZŤP-S a bezplatné cestovanie vlakom od 17. 11. 2014

        06.11.2014

        O bezplatnom cestovaní vlakom od 17.11. sa toho popísalo mnoho…Len som sa dnes zamyslela nad tým, že keď sa týmto krokom chcelo pomôcť istým vybraným skupinám obyvateľstva, tak v prípade držiteľov preukazu ZŤP- S sa to minulo účinku… Momentálne ŽSR ponúkajú takémuto občanovi zľavu 60% z normálnej ceny lístka a sprievodca má lístok bezplatne. Ak by [...]

        Cyklista v cestnej premávke

        12.07.2013

        Cyklista môže byť účastníkom cestnej premávky, pričom musí dodržiavať všeobecne známe základné povinnosti. V skratke to zahŕňa niekoľko bodov – tam, kde sa nenachádza cestička pre cyklistov, jazdí sa pri pravom okraji vozovky, príp. po pravej krajnici vozovky; pri zníženej viditeľnosti musí mať cyklista na sebe viditeľne umiestnené reflexné prvky; mimo [...]

        Bezsenná noc

        22.01.2013

        Vírom myšlienok si unášaný kamsi dovzdialena. Nemôžeš spať, ba ani vnímať realitu detailne, dôsledne. Neznášaš to – tá chvíľa je tu zas, ponorený do hlbín svojho ja, svojich možností a schopností tisícikrát zisťuješ, že neveríš – – po všetkom tom videnom, počutom, prežitom, – a nevidíš význam v splnení bizarných [...]

        ján slota

        Obnovený proces v korupčnej kauze Jána Slotu prerušili

        26.04.2024 11:21

        Kým Ústavný súd SR nerozhodne, dovtedy bude konanie prerušené. Prokurátor voči tomu podal sťažnosť.

        Slávnostné otvorenie DSB observatória v Bratislave

        VIDEO: Bratislava má prvú hvezdáreň, zložili sa na ňu sponzori a nadšenci. Neskôr privíta aj širokú verejnosť

        26.04.2024 10:55

        Na Deutsche Schule Bratislava slávnostne otvorili prvú hvezdáreň v Bratislave - DSB Observatórium.

        Polícia SR

        Nastúpila do MHD a domov sa už nevrátila. Polícia pátra po 14-ročnej Liliane

        26.04.2024 10:44

        Žilinskí policajti žiadajú verejnosť o pomoc.

        Viktor Orbán

        Gyöngyösi: Orbán je nepriateľ národa, premenil Maďarsko na diktatúru. Budapešť by nemala zabudnúť na sovietske tanky

        26.04.2024 10:40

        Myslím, že sme sa v Maďarsku vrátili do boľševických časov, tvrdí predseda strany Jobbik.

        Štatistiky blogu

        Počet článkov: 15
        Celková čítanosť: 59828x
        Priemerná čítanosť článkov: 3989x

        Autor blogu

        Kategórie