Založ si blog

Ako som sa konečne odhodlala košele žehliť. ..

Deň narcisov. Dnes sa znova po roku rozbehla akcia organizácie Liga proti rakovine, ktorá sa aj verejnou finančnou zbierkou snaží pomôcť ľudom, ktorí sa s touto chorobou poznajú osobne. V uliciach som počas dňa nestretla hádam nikoho, komu by žltý narcis nezdobil vetrovku či ruksak, dokonca som si všimla, že ľudia aktívne hľadali a pýtali sa, na ktorom mieste sa nachádzajú dobrovoľníci s krabičkami a narcismi, lebo chceli prispieť. Bolo milé sledovať, ako sa ľudia spojili pre dobrú vec…

Možno sa pýtate, čo má tento úvod spoločný so žehlením košieľ…Nuž, doteraz  skutočne nič 🙂 . V priebehu dňa som sa ale zamýšľala nad tým, aký veľký vplyv a dopad má rakovina…Pre chorého, blízkych, okolie, spoločnosť…A spomenula som si, ako ma, hoci nepriamo, doviedla k spomínanej činnosti..

My ľudia sme už raz takí, že mnohokrát sa vieme sťažovať a len málokedy sme vďační za to, čo máme.. A často si vzácnosť človeka, okamihu či veci uvedomíme, až keď ho (ju) stratíme…Myslím si, že by sme mali viac myslieť na vďačnosť.. A práve tento pocit, vďačnosť, za obetavých rodičov, (nie že by som ich dovtedy nemala rada, ale pubertálny vek si so sebou prináša rôzne pohľady na svet, ktoré sa rodičom často nepáčia a vznikajú situácie, ktoré človek až časom vyhodnotí spôsobom, že – kde som vtedy mala rozum…) som začala intenzívne pociťovať po udalostiach, ktoré sa prihodili mojej kamarátke. Jej otca postihla táto choroba a veľmi poznačila aj ju. Bolo ťažké jej v tejto situácii pomôcť a ťažké pozerať sa, ako sa trápi. Ovplyvnilo to aj mňa a moju mamu nesmierne prekvapila prosba, nech mi ukáže, ako sa tie košele žehlia (najmä po tom, ako sa mi už dlhší čas predtým snažila vysvetliť, že môj názor, že mne bude žehliť nejaká pani, ktorej budem platiť a že ja na žehlenie jednoducho nemám danosti, nie je veľmi v súlade so zdravým rozumom :).

A tak som začala žehliť otcove košele…

Držiteľ preukazu ZŤP-S a bezplatné cestovanie vlakom od 17. 11. 2014

06.11.2014

O bezplatnom cestovaní vlakom od 17.11. sa toho popísalo mnoho…Len som sa dnes zamyslela nad tým, že keď sa týmto krokom chcelo pomôcť istým vybraným skupinám obyvateľstva, tak v prípade držiteľov preukazu ZŤP- S sa to minulo účinku… Momentálne ŽSR ponúkajú takémuto občanovi zľavu 60% z normálnej ceny lístka a sprievodca má lístok bezplatne. Ak by [...]

Cyklista v cestnej premávke

12.07.2013

Cyklista môže byť účastníkom cestnej premávky, pričom musí dodržiavať všeobecne známe základné povinnosti. V skratke to zahŕňa niekoľko bodov – tam, kde sa nenachádza cestička pre cyklistov, jazdí sa pri pravom okraji vozovky, príp. po pravej krajnici vozovky; pri zníženej viditeľnosti musí mať cyklista na sebe viditeľne umiestnené reflexné prvky; mimo [...]

Bezsenná noc

22.01.2013

Vírom myšlienok si unášaný kamsi dovzdialena. Nemôžeš spať, ba ani vnímať realitu detailne, dôsledne. Neznášaš to – tá chvíľa je tu zas, ponorený do hlbín svojho ja, svojich možností a schopností tisícikrát zisťuješ, že neveríš – – po všetkom tom videnom, počutom, prežitom, – a nevidíš význam v splnení bizarných [...]

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 59734x
Priemerná čítanosť článkov: 3982x

Autor blogu

Kategórie